Aktuális

Közösségi választási kampányok szervezése – online képzés a Közélet Iskolájában

Ezzel a képzéssel segítséget szeretnénk nyújtani a 2021-es előválasztásra való felkészülésben elsősorban civil közösségek számára. Ha a csoportoddal jelölt indítását tervezitek az előválasztáson és szeretnél alulról szerveződő, közösségi kampányt szervezni, akkor ez a tanulási lehetőség neked szól!

A kétnapos képzésen ilyen kérdésekre keresünk megoldásokat:

-          Hogyan szerveződik az előválasztás?

-          Hogyan épül fel egy közösségi választási kampány?

-          Milyen jogi ismeretek szükségesek az előválasztáshoz?

-          Hogyan szervezzük és koordináljuk az önkénteseket?

-          Milyen egy jó kommunikációs stratégia?

-          Mit tanulhatunk a sikeres magyar kampányokból?

Miért gyere el?

-          Gyakorlatban tapasztalt előadók és facilitátorok

-          Informatív előadások elméleti és gyakorlati témákban

-          Sokszínű és tenni akaró csoport

“Folyton laknátok” - Beszámoló az első online olvasókörünkről

„Én, ha bárki kérdezi… a születésemtől fogva vagyok hajléktalan.”

 

Így kezdődik Gabi, lakásszegénységben élő hajléktalan és későbbi A Város Mindenkié aktivista monológja, melyet az olvasókörön közösen olvastunk el. Gabi panasz nélküli sorai egy olyan életutat írnak le, amely a szegénységből és a bizonytalan lakás- és élethelyzetből való kilábalás nehézségeiről, illetve abuzáló kapcsolatok elszenvedéséről tanuskodik. Többünk elcsodálkozott azon, hogy gyermekkorától kezdődően nemhogy a szociális ellátórendszerek bizonyultak elégtelennek abban, hogy segítsenek bármifajta létbiztonságot megteremti számára, de emberi kapcsolatait, családjához és partnereihez fűződő viszonyát is mind kiszolgáltatottsága határozta meg.

S bár tragikus élethelyzeteinek fájdalmas története egyértelműen a szegénység újratermelődésének elkerülhetetlenségére enged következtetni, mégis elbeszéléséből egy olyan szikár jellem rajzolódik ki, aki még küzd a saját életért, aki még megőrizte reményét, és igyekszik megtalálni a mindennapi nehézségek közepette az alkalmi harmóniát. “De a hajléktalanságnak, ennek az utcán vagy szállón élésnek, ha az ember akarja, megtalálhatja a jó oldalát is. És hogy mi kint aludtunk, amikor ott dolgoztunk: reggel arra keltünk, hogy a mókus a fejünkhöz vágja a mogyoróját; meg hogy a madarak csicseregnek” - szól Gabi.

"Sok új dolgot tanultunk" - könnyen érthető beszámoló a nemi szerepek képzésről

Ezt a beszámolót könnyen érthető formában írom.

A könnyen érthető kommunikáció egy módszer,

amivel érthetővé tudunk tenni információt.

A könnyen érthető információt

olyan emberek is megértik,

akik a bonyolult információt

nehezen értik meg.

Szeretném, ha ezt a beszámolót

minél többen olvasnák és értenék.

A képzésről 

A képzés online volt.

A képzésen nagyon sok új dolgot tanultunk.

Tanultunk például az egyenlőtlenségekről.

Az egyenlőtlenség azt jelenti,

hogy emberek között különbséget tesznek.

Például, hogy a nőknek kevesebb esélye van

érvényesülni a munkaerőpiacon.

 

Tanultunk a szexizmusról is.

A szexizmus a nemekkel kapcsolatos előítéleteket jelenti.

Például a nőkkel kapcsolatos előítéleteket.

„Ádámcsutka, oldalborda” – olvasókör és beszélgetés

A Közélet Iskolája önkéntesei által szervezett interaktív olvasókör a nemi szerepekről szól. Könnyen érthető szövegek alapján beszélgetünk a következőkről:

- Mit tart a társadalom a nőkről és a férfiakról? És a résztvevők mit gondolnak erről?

- Hogyan hatnak ezek az elképzelések a társadalmi helyzetünkre? És a társadalmi viszonyok az egyénekre?

- Mi lenne, ha teljesen más nemi viszonyok között élnénk?

- Hogyan lehet változtatni?

Hogyan beszélgessünk jól az online térben? – moderátorképzés

Az online megbeszélések, események és képzések mára az életünk természetes részét képezik, ám aki maga is próbált ilyet szervezni, tudhatja, hogy nem könnyű ezeket az alkalmakat egyszerre hatékonnyá, érdekessé és közösségivé tenni.

Ezen a képzésen a résztvevők megismerkedhetnek a beszélgetések és találkozók demokratikus moderálásához szükséges alapokkal, annak érdekében, hogy a csoportjuk még hatékonyabban tudjon működni. A képzés alatt lehetőség lesz közösen gondolkodni, megosztani a tapasztalatokat és konkrét helyzeteket is gyakorolni.

Mire vagyunk büszkék 2020-ban? - beszámoló az éves munkánkról

Artboard 1
from közéletiskolája on Flickr

Küldetésünk

A Közélet Iskolája 2020-as évét a változások és újratervezések határozták meg, a belső szervezeti átalakulások és a koronavírus járvány hatásai miatt is. Ebben az évben is van mire büszkének lennünk a munkánk és a közösségünk kapcsán is, amit megosztunk most veletek.

Ebben a rendkívüli évben is azért dolgoztunk, hogy

- a kirekesztett állampolgárok is aktívan részt tudjanak venni a közéletben

- az önszerveződés és a hatékony érdekvédelem eszközei minél szélesebb körben elérhetőek legyenek

- megerősödjenek a társadalmi igazságosságért dolgozó társadalmi mozgalmak

- a civil szervezetek tudatosan és demokratikusan működve tegyenek a társadalmi igazságosságért.

Mert a tudás erőt ad!

Oktatás

2020-ban 25 képzést tartottunk összesen kb. 400 résztvevővel. Csapatunk sokat dolgozott az online képzési módszertanunk fejlesztésén, amit azóta a képzőinkkel és más szervezetekkel is megosztottunk. A saját szervezésű képzéseink felét tartottuk online és a felét élőben Budapesten vagy Miskolcon, a járványhelyzethez alkalmazkodva. Büszkék vagyunk arra, hogy 2020-ban 150 különböző civil szervezet tagjai vettek részt a képzéseinken, és a résztvevők 40%-a érkezett Budapesten kívülről.

"Nyitott kincsesládaként működtek számomra"- beszámoló a stratégiai tervezés képzésről

3 alkalom képernyőfotó - megosztható
from közéletiskolája on Flickr

2021. februárjában részt vettem a Közélet Iskolája „Stratégiai tervezés” c. online képzésén.  Én minden képzést az alábbi idézettel indítok: „Bocsásd meg magadnak, hogy nem tudtad azt, amit nem tudtál, mielőtt megtanultad volna.” Ez a gondolatsor most is segített, hogy pánik nélkül fogadjam az új ismereteket.  Ugyanis új ismeret akadt bőven. Olyan fogalmak, szavak nyertek új értelmet, amelyeket ismertem ugyan, de számomra eddig szervezeti stratégia témakörben nem telítődtek tartalommal.  Vízió, misszió, problématérkép, változáselmélet… Az első napon nem volt könnyű ezen fogalmak tisztázása, szétválasztása. Bevallom, hogy eleinte nem is értettem, hogy miért baj, ha összecsúsznak. A második nap végére már átláttam, hogy ezek a kategóriák hogyan épülnek egymásra, hogyan vezethető le egyik a másikból, s végül hogyan határozzák meg egy szervezet napi működését.

Miért érdemes résztvenni a Közélet Iskolája „A jogaid nem védik meg magukat!” képzésén?

képernyő fénykép
from közéletiskolája on Flickr

Mond neked valamit a kifejezés: állampolgári ismeretek? Van neked olyanod? Tanítottak erre? A társadalom tagjaként téged jogok is illetnek a kötelezettségeid mellett!?

A jogaidat érdemes ismerned, mert nem védik meg magukat helyetted, és ha úgy gondolod, hogy nem csak téged érintenek bizonyos (jog)sérelmek, hanem a környezetedben, közösségedben másokat is, akkor érdemes erről együtt gondolkodni, közösen fellépni, hangot adni ennek, szervezkedni, érdeket, jogot érvényesíteni adott esetben.

Ehhez jó belépő a képzés.

Ha már benne vagy, és próbálsz kiállni magadért, közösségedért, és úgy is gondolod, hogy járatos vagy ebben még akkor is nagyon ajánlom a részvételt, mert értő mentorok segítségével strukturáltan vezetnek egy útvesztőkkel teli vidéken, és biztosan lesz olyan, amiről még nem hallottál, amivel kapcsolatban egy gyakorlati példa visz tovább, vagy olyan ajtókat nyit meg előtted, amikről nem is tudtál.

“Folyton laknátok” - olvasókör és beszélgetés a lakhatási válságról

Az olvasókör során megpróbáljuk feltárni a hajléktalanság okait és megoldási lehetőségeken gondolkodunk, és a beszélgetés alkalmával ilyen kérdésekre keresünk közösen válaszokat az olvasott történeten keresztül:

  • Mit tehet az egyén, ha szegénységbe született?
  • A gazdaságnak érdeke-e a szegénység felszámolása?
  • Van-e ma eredményes lakhatási politika Magyarországon?
  • Változott-e a politikai hozzáállás a lakhatáshoz az elmúlt 100 évben?

Newest Newer
Older Oldest