A kutatás felszabadító ereje könyvbemutató és beszélgetés Miskolcon

IMG_6224
from közéletiskolája on Flickr

"A kutatás felszabadító ereje - A részvételi akciókutatás elmélete és gyakorlata" könyvbemutató és kerekasztal beszélgetés

Mi az a részvételi akciókutatás? Lehetséges-e lebontani a kutató és kutatott közötti hierarchiát? Hogyan függ össze a kutatás és az aktivizmus? Mit jelent az a gyakorlatban, hogy a tudás hatalom? Hogyan válhatnak olyan emberek kutatóvá, akik sosem jártak egyetemre?

A Közélet Iskolája legújabb kötete ezekre a kérdésekre keresi a választ elméleti írások és esettanulmányok segítségével Magyarországról és külföldről. A könyv egyszerre szól aktivistáknak, érdekvédőknek, közösségszervezőknek, közösségfejlesztőknek, civil szervezetek munkatársainak, kutatóknak és mindazoknak, akik meg akarják változtatni a társadalmat, amiben élünk.

Mikor? 2020. március 10. (kedd) 18-21 óra

Hol? Otthonka (Miskolc, Horváth Lajos utca 7.)

Facebook esemény: https://www.facebook.com/events/448640612732055/

Az esemény elején Udvarhelyi Tessza, a könyv egyik szerkesztője mutatja be a részvételi akciókutatás megközelítését és módszereit, majd kerekasztal beszélgetéssel folytatjuk, melynek végén a közönség is felteheti a kérdéseit. 

Udvarhelyi TesszaKulturális antropológusként végeztem az ELTE-n, doktori tanulmányaimat pedig a City University of New Yorkon végeztem. Disszertációm magyarul is megjelent könyv formában Az igazság az utcán hever – válaszok a magyarországi lakhatási válságra címmel. Korábban sokáig dolgoztam ifjúsági munkásként, majd interkulturális trénerként az Artemisszió Alapítványnál, 2009-ben pedig több társammal együtt megalapítottam A Város Mindenkié lakhatási érdekvédelmi csoportot. Később részt vettem a Közélet Iskolája, az Utcajogász, az Utcáról Lakásba Egyesület és az Önállóan lakni –közösségben élni csoport alapításában is.

A kerekasztal beszélgetés résztvevői:

Lajos Veronika, PhDEtnográfus, kulturális antropológus. Jelenleg a ME Kulturális és Vizuális Antropológiai Tanszékén oktatok elsősorban tudománytörténeti, kutatásmódszertani és alkalmazott antropológiai kurzusokat. Vallom, hogy az egyetemi oktatás keretében módot kell teremteni arra, hogy a fiatal generáció tagjai megtapasztalhassák az aktív, a saját életéért, szűkebb és tágabb társadalmi közegéért és a természeti környezetért felelősséget vállaló állampolgári cselekvés lehetőségeit és felmérjék annak határait is. Ehhez a tudományos megismerésmód és a gyakorlati értékű tudás, az alkalmazott és akció szemléletű társadalomtudomány meghatározó keretrendszert jelöl ki.

Gosztonyi MártonAz én életem mindig két látszólag összeegyeztethetetlen irányban folyt, egyfelől gazdaságszociológusként és antropológusként kutató és egyetemi adjunktus vagyok, másfelől hátrányos helyzetű közösségekkel dolgozom együtt, mint társadalmi vállalkozásfejlesztő, gazdasági közösségfejlesztő azért, hogy a szegénységben élő családoknak szélesebb gazdasági lehetőségeik lehessenek. Pályafutásom során számos empirikus (kvantitatív és kvalitatív) kutatási módszert használtam már, hogy jobban megértsem, hogyan működik a hitel, az adósság, a gazdaság és a társadalmi változás különböző közösségekben, valamint számos helyi közösségi részvételen alapuló gazdaságélénkítő programot megvalósítottam.

További információ a könyvről:
http://www.kozeletiskolaja.hu/post/megjelent-a-kutatas-felszabadito-ereje