Barion Pixel

Tudástár

A kutatás felszabadító ereje – A részvételi akciókutatás elmélete és gyakorlata

Szerkesztette: Udvarhelyi Éva Tessza és Dósa Mariann

Napvilág kiadó – Közélet iskolája

Mi az a részvételi akciókutatás? Miben tér el a hagyományos egyetemi kutatásoktól? Lehetséges-e lebontani a kutató és kutatott közötti hierarchiát, és ha igen, mennyire és hogyan? Hogyan függ össze a kutatás és az aktivizmus? Mit jelent a gyakorlatban, hogy a tudás hatalom? Hogyan válhatnak olyan emberek kutatóvá, akik sosem jártak egyetemre?

A Közélet Iskolája legújabb kötete ezekre a kérdésekre keresi a választ elméleti írások és esettanulmányok segítségével, Magyarországról és külföldről. A könyv egyszerre szól aktivistáknak, érdekvédőknek, közösségszervezőknek, közösségfejlesztőknek, civil szervezetek munkatársainak, kutatóknak és mindazoknak, akik meg akarják változtatni a társadalmat, amiben élünk. A szövegek megértését az idegen szavakat és tudományos szakkifejezéseket tartalmazó szószedet segíti, amelyet a könyv elején talál az olvasó.

A szerkesztőkről:

Udvarhelyi Éva Tessza kulturális antropológus és környezetpszichológus, a Közélet Iskolája társalapítója és igazgatója. Doktori tanulmányait a City University of New Yorkon végezte, ahol megismerkedett a részvételi akciókutatás elméletével és gyakorlatával.

Dósa Mariann szociálpolitikus, a Közélet Iskolája társalapítója. PhD fokozatát az Oxfordi Egyetem Társadalompolitika szakán szerezte, ahol azt kutatta, hogy a mai magyar segélyezési rendszer hogyan hat a segélyből élő emberek állampolgáriságára.

Hogyan lehet hozzájutni?

A könyv megrendelhető inenn!

E-könyv formátumban is elérhető ide kattintva!

A könyv tartalma:

ELMÉLET ÉS MÓDSZERTAN

Peter Park: MI A RÉSZVÉTELI KUTATÁS?

Muhammad Anisur Rahman: A RÉSZVÉTELI AKCIÓKUTATÁS ELMÉLETI ÁLLÁSPONTJA

John Gaventa és Andrea Cornwall: HATALOM ÉS TUDÁS

Jill Grant, Geoff rey Nelson és Terry Mitchell: A RÉSZVÉTELI AKCIÓKUTATÁS KIHÍVÁSAINAK KEZELÉSE

Meredith Minkler, DrPH: A „KÜLSŐ” KUTATÓKAT ÉRINTŐ ETIKAI KIHÍVÁSOK A KÖZÖSSÉGI ALAPÚ RÉSZVÉTELI KUTATÁSOKBAN

Patricia Maguire: ERŐFESZÍTÉSEK, ELLENTMONDÁSOK ÉS SIKEREK

Mike Kesby, Sara Kindon és Rachel Pain: A RÉSZVÉTEL MINT A HATALOM EGY FORMÁJA

Paul Chatterton, Duncan Fuller és Paul Routledge: AZ AKCIÓ ÉS AZ AKTIVIZMUS ÖSSZEKAPCSOLÁSA

ESETTANULMÁNYOK

Picture the Homeless: HAJLÉKTALAN EMBEREK ÜRES ÉPÜLETEKET SZÁMOLNAK MANHATTANBEN

Balázs Péter, Csengei Andrea, Czégé Imre Pál, Gulyás Viktória, Hruskó Erika,Kiss Csaba, Kovács Vera, Molnár Zóra, Pálinkás Zoltán, Tóth Tünde, Turi Zsuzsanna, Udvarhelyi Éva Tessza, Várady István, Varga Mária: ÖNÁLLÓAN LAKNI – KÖZÖSSÉGBEN ÉLNI

Caroline C. Wang, DrPH, MPH; Jennifer L. Cash, MPH; Lisa S. Powers: KI ISMERI OLYAN JÓL AZ UTCÁKAT, MINT A HAJLÉKTALAN EMBEREK?

Madeline Fox és Michelle Fine: A KRITIKAI KUTATÁSOK ÁRAMKÖREI

Csécsei Ilona, Csengei Andrea, Dósa Mariann, Kleiner Imre, Palotai Magdolna, Szakmáry Ibolya Tünde, Sziráki Zoltán, Szombathy Károly, Tompa István, Udvarhelyi Éva Tessza, Wittmann Nándor: „MIKOR VAN A TETTEKNEK IDEJE, HA NEM ILYENKOR?!”

Udvarhelyi Éva Tessza és az Utca és jog kutatócsapata: „ITT ÚJRA MEGINDULT AZ AGYAM”

Caitlin Cahill: ELLENÁLLNI A GRAVITÁCIÓNAK?

Tilly Hale: LIVErNORTH

Mayra Guzman, Cedoux Kadima, Grace Lovell, Asha Ali Mohamed,Ros Norton, Yosola Olajoye, Federico Rivas és Alpha Th iam: KAPCSOLATÉPÍTÉS A „FEHÉR LABIRINTUSBAN”

A könyvvel kapcsolatos érdeklődést, kérdést, megkeresést szívesen fogadunk a kozeletiskolaja@gmail.com címre.

 

Megosztás Facebookon
Az elmúlt hétvégén abban a szerencsés helyzetben volt részem, hogy részt vehettem a Közélet Iskolája képzésen, ahol Fernengel Ági és Jagodits Eszter képzők segítségével mélyültünk el a stratégiai tervezés világában. Nem ez volt...
A Közélet Iskolája 2023-as évét új programok és képzések kifejlesztése és az új csapat összeállása határozta meg. Most ismét büszkén mutatjuk meg nektek a munkánk és a közösségünk alakulását, fejlődését!...
Kosár
//
A kosarad üres.
0
//
Megszakítás