Megjelent a Kutatás felszabadító ereje kötetünk!

IMG_6224
from közéletiskolája on Flickr

A kutatás felszabadító ereje - A részvételi akciókutatás elmélete és gyakorlata

Szerkesztette: Udvarhelyi Éva Tessza és Dósa Mariann

Napvilág kiadó – Közélet iskolája

Mi az a részvételi akciókutatás? Miben tér el a hagyományos egyetemi kutatásoktól? Lehetséges-e lebontani a kutató és kutatott közötti hierarchiát, és ha igen, mennyire és hogyan? Hogyan függ össze a kutatás és az aktivizmus? Mit jelent a gyakorlatban, hogy a tudás hatalom? Hogyan válhatnak olyan emberek kutatóvá, akik sosem jártak egyetemre?

A Közélet Iskolája legújabb kötete ezekre a kérdésekre keresi a választ elméleti írások és esettanulmányok segítségével, Magyarországról és külföldről. A könyv egyszerre szól aktivistáknak, érdekvédőknek, közösségszervezőknek, közösségfejlesztőknek, civil szervezetek munkatársainak, kutatóknak és mindazoknak, akik meg akarják változtatni a társadalmat, amiben élünk. A szövegek megértését az idegen szavakat és tudományos szakkifejezéseket tartalmazó szószedet segíti, amelyet a könyv elején talál az olvasó...

A szerkesztőkről:

Udvarhelyi Éva Tessza kulturális antropológus és környezetpszichológus, a Közélet Iskolája társalapítója és igazgatója. Doktori tanulmányait a City University of New Yorkon végezte, ahol megismerkedett a részvételi akciókutatás elméletével és gyakorlatával.

Dósa Mariann szociálpolitikus, a Közélet Iskolája társalapítója. PhD fokozatát az Oxfordi Egyetem Társadalompolitika szakán szerezte, ahol azt kutatta, hogy a mai magyar segélyezési rendszer hogyan hat a segélyből élő emberek állampolgáriságára.

A könyv megvásárolható a Közélet Iskolája összes budapesti eseményén, illetve keddenként a 10-15 óráig a irodánkban az Auróra közösségi ház emeletén (1084 Budapest, Auróra utca 11.), illetve hamarosan megrendelhető lesz a kiadó weboldalán.  

A könyv tartalma:

A KUTATÁS FELSZABADÍTÓ EREJE ELŐSZÓ

Udvarhelyi Éva Tessza

A KÖTETBEN ELŐFORDULÓ IDEGEN SZAVAK ÉS SZAKKIFEJEZÉSEK

SZÓSZEDETE

 

ELMÉLET ÉS MÓDSZERTAN

MI A RÉSZVÉTELI KUTATÁS?

Peter Park

A RÉSZVÉTELI AKCIÓKUTATÁS ELMÉLETI ÁLLÁSPONTJA

Muhammad Anisur Rahman

HATALOM ÉS TUDÁS

John Gaventa és Andrea Cornwall

A RÉSZVÉTELI AKCIÓKUTATÁS KIHÍVÁSAINAK KEZELÉSE

Jill Grant, Geoff rey Nelson és Terry Mitchell

A „KÜLSŐ” KUTATÓKAT ÉRINTŐ ETIKAI KIHÍVÁSOK A KÖZÖSSÉGI ALAPÚ RÉSZVÉTELI KUTATÁSOKBAN

Meredith Minkler, DrPH

ERŐFESZÍTÉSEK, ELLENTMONDÁSOK ÉS SIKEREK

Patricia Maguire

A RÉSZVÉTEL MINT A HATALOM EGY FORMÁJA

Mike Kesby, Sara Kindon és Rachel Pain

AZ AKCIÓ ÉS AZ AKTIVIZMUS ÖSSZEKAPCSOLÁSA

Paul Chatterton, Duncan Fuller és Paul Routledge

 

ESETTANULMÁNYOK

HAJLÉKTALAN EMBEREK ÜRES ÉPÜLETEKET SZÁMOLNAK MANHATTANBEN

Picture the Homeless

ÖNÁLLÓAN LAKNI – KÖZÖSSÉGBEN ÉLNI

Balázs Péter, Csengei Andrea, Czégé Imre Pál, Gulyás Viktória, Hruskó Erika,

Kiss Csaba, Kovács Vera, Molnár Zóra, Pálinkás Zoltán, Tóth Tünde,

Turi Zsuzsanna, Udvarhelyi Éva Tessza, Várady István, Varga Mária

KI ISMERI OLYAN JÓL AZ UTCÁKAT, MINT A HAJLÉKTALAN EMBEREK?

Caroline C. Wang, DrPH, MPH; Jennifer L. Cash, MPH; Lisa S. Powers

A KRITIKAI KUTATÁSOK ÁRAMKÖREI

Madeline Fox és Michelle Fine

„MIKOR VAN A TETTEKNEK IDEJE, HA NEM ILYENKOR?!”

Csécsei Ilona, Csengei Andrea, Dósa Mariann, Kleiner Imre, Palotai Magdolna,

Szakmáry Ibolya Tünde, Sziráki Zoltán, Szombathy Károly, Tompa István,

Udvarhelyi Éva Tessza, Wittmann Nándor

„ITT ÚJRA MEGINDULT AZ AGYAM”

Udvarhelyi Éva Tessza és az Utca és jog kutatócsapata

ELLENÁLLNI A GRAVITÁCIÓNAK?

Caitlin Cahill

LIVErNORTH

Tilly Hale

KAPCSOLATÉPÍTÉS A „FEHÉR LABIRINTUSBAN”

Mayra Guzman, Cedoux Kadima, Grace Lovell, Asha Ali Mohamed,

Ros Norton, Yosola Olajoye, Federico Rivas és Alpha Th iam

A könyvvel kapcsolatos érdeklődést, kérdést, megkeresést szívesen fogadunk a kozeletiskolaja@gmail.com címre.